Aktuální zajímavé zprávy a odkazy

Falešné přistání na Měsíci - Kubrick

Falešné přistání na Měsíci natáčel režisér Kubrick (1/2)

Dnes používají hollywoodští kouzelníci pro zvláštní efekty zelená plátna a počítače, a tak projekce na přední plátno uvolnila místo přídavnému stroji a Modelu T, ale na svoji dobu, obzvláště polovinu 60. let, nefungovalo u realistického vzhledu, který byl potřeba jak pro scény opolidí v 2001: Vesmírná Odyssea, tak zfalšovaných přistání Apollo, nic lépe.

Jak Stanley Kubrick zfalšoval přistání Apollo na Měsíci:

Či jak jsem se naučil přestat se bát a milovat lži.

Alchymistický Kubrick II


Jay Weidner

20. července 2009
Sacred Mysteries Productions

„Existují velké myšlenky, neobjevené průlomy, dostupné těm, kteří dokážou odstranit ochranné vrstvy pravdy“

-Neil Armstrong, „první člověk na Měsíci“. 20. července 1994

Nyní je to od legendárních přistání na Měsíci gangu NASA a Apollo čtyřicet let. Co se týká záležitosti s přistáním na Měsíci, lidé mají tendenci dělit se do dvou skupin. První skupina, z těchto dvou zdaleka největší, akceptuje fakt, že NASA úspěšně přistála na Měsíci šestkrát a že 12 lidí skutečně po povrchu Měsíce chodilo. Druhá skupina, ačkoliv mnohem menší, je ohledně svých pocitů hlasitější. Tato skupina říká, že jsme na Měsíc nikdy neletěli a že celá věc byla zfalšována.

Toto pojednání je třetím postojem k této záležitosti. Tento třetí názor spadá někam mezi tato dvě tvrzení. Tento třetí postoj postuluje, že lidé letěli na Měsíc, ale to, co jsme viděli v televizi a na fotografiích, bylo naprosto zfalšované.

Navíc tento třetí postoj odhaluje, že velký filmař Stanley Kubrick je génius, který podvodná přistání režíroval.

1) MOTIVACE PRO ZFALŠOVÁNÍ

Ale proč vůbec přistání na Měsíci falšovat? Jaký by byl motiv? Autoři Joseph Farrell a Henry Stevens nám předložili nezpochybnitelné důkazy, že nacističtí vědci vyvinuli vyspělou technologii létajících talířů již v r. 1943. Tito autoři také ukazují, že americká vláda přivezla tyto nacistické vědce do této země, aby postavili tyto vysoce vyspělé létající stroje.

Navíc věřili, že myšlenka, že mimozemšťané z vesmíru provedli invazi na Zemi, je chytřejší krycí příběh pro NASA, aby mohla tuto technologii skrýt.

Mnoho zdrojů uvnitř vojensko-průmyslového komplexu mi sdělilo, že poté, co byla Johnu Kennedymu na počátku jeho funkčního období ukázána technologie létajících talířů, pochopil, že pokrok v technologii plynoucí z létajících talířů by mohl vyřešit mnoho palčivých problémů světa. Viděl, že uvolnění této exotické technologie by mohlo směrovat k levné a k prostředí přátelské energii, mimo dalších věcí.

Brzy poté, co technologii létajících talířů viděl, pronesl JFK svůj slavný projev, kde požádal NASA, aby vyslala člověka na Měsíc před koncem desetiletí. Mnoho insiderů věří, že to byla finta JFK, jak přimět NASA a tajnou vládu své technologie talířů uvolnit. Protože všem bylo jasné, že standardní raketová technologie nemohla člověka na Měsíc a zpět dostat, JFK si myslel, že NASA bude nucena uvolnit znalosti o technologii létajících talířů, aby splnila jeho vizi a dostala se na měsíc koncem 60. let. Finta JFK měla proto vyprostit tuto vyspělou technologii ze zlovolných rukou stínové vlády.

Po zavraždění Kennedyho v r. 1963 začala NASA s novým plánem, jenž by vyřešil problém, který JFK inicioval. Tento nový plán měl NASA a stínové vládě umožnit udržet technologii talířů tajnou a přesto navenek vypadat, že standardní raketová technologie dostala člověka na Měsíc a zpět.

Někdo vysoko ve stínové vládě rozhodl, že se celé přistání na Měsíci zfalšuje, aby se zakryla extrémně nová a vyspělá nacistická technologie Spojených států jak před námi, občany, tak před našimi nepřáteli.

Jistým způsobem je postoj NASA pochopitelný. Byli jsme uprostřed studené války se Sovětským svazem. Opravdu jsme chtěli Rusům ukázat, co máme?

2) KDO TO ZFALŠUJE

Na počátku roku 1964 Stanley Kubrick právě dokončil svoji černou satiru dr. Divnoláska a chystal se na výrobu vědecko-fantastického filmu.

Když režíroval dr. Divnolásku, požádal Kubrick americké letectvo o svolení nafilmovat jeden z bombardérů B-52. Pentagon ho odmítl.

Film dr. Divnoláska byl o letce, které bylo nařízeno letět nad Rusko a shodit tam atomové bomby. Pentagon si přečetl Kubrickův scénář a odmítl jeho žádost natáčet uvnitř a vně skutečné B-52.

Důvodem tohoto odmítnutí bylo, že Kubrickův film byl jasnou satirou na armádní a americkou jadernou politiku. Pentagon nechtěl v tomto satirickém podniku Kubrickovi pomáhat.

Nezlomen tímto odmítnutím použil Kubrick různé zvláštní efekty, aby vytvořil B-52 v letu. Když se na dr. Divnolásku díváme dnes, vypadají tyto zvláštní efekty legračně a staromódně, ale v r. 1963 vypadaly velmi dobře. Je možné, že někdo v NASA viděl, co Kubrick udělal v dr. Divnoláskovi, a z obdivu k jeho dovednosti navrhl Kubricka jako nejlépe kvalifikovaného člověka, aby režíroval přistání Apolla na Měsíci. Když to dokázal udělat dobře s omezeným rozpočtem, jak by to asi vypadalo s neomezeným rozpočtem?

Nikdo neví, jak elita nakonec přesvědčila Kubricka přistání Apollo režírovat. Možná nějakým způsobem Kubricka kompromitovali. Fakt, že jeho bratr, Raul Kubrick, byl šéfem Americké komunistické strany, mohl být jednou z možností, které vláda využila, aby přiměla Stanleyho spolupracovat.

Kubrick měl také pověst notoricky nechutného vyjednavače. Bylo by velmi zajímavé být muškou na stěně během vyjednávání mezi Kubrickem a NASA.

Nakonec to vypadá, že Stanley Kubrick zfalšoval přistání na Měsíci výměnou za dvě věci. První byl v podstatě neomezený rozpočet, aby mohl vytvořit svůj vynikající film 2001: Vesmírná Odyssea, a druhou bylo, že mohl dělat kolik filmů chtěl, bez dozoru kohokoliv, po zbytek svého života.

Až na poslední film, Oči zavřené dokořán, dostal Kubrick co chtěl.

3) SOUBĚŽNÉ UDÁLOSTI

Je podivné, jak výroba 2001: Vesmírná Odyssea probíhala zároveň s programem Apollo. Práce na filmu začaly v r. 1964 a pokračovaly do uvedení filmu v r. 1968. A program Apollo také začal v r. 1964 a vyvrcholil prvním přistáním na Měsíci 20 července. 1969.

Je také velmi zajímavé, že vědec Frederick Ordway pracoval jak pro NASA a program Apollo, tak byl Kubrickovým vědeckým poradcem pro 2001: Vesmírná Odyssea.

Jakmile vyjednal dohodu, začal Stanley pracovat. Nejpalčivějším problémem pro Kubricka bylo v r. 1964 najít způsob, jak udělat, aby závěry na měsíčním povrchu vypadaly realisticky. Musel zajistit, aby scéna vypadala otevřená a expanzivní, jako by to bylo opravdu natočeno na povrchu Měsíce, a ne na pozemku studia.

4) PODVOD HOLLYWOODU

Nikdo neví, kolik věcí musel vyzkoušet, ale nakonec se Kubrick rozhodl natočit celou věc kinotechnikou zvanou projekce na předním plátně.

Je to právě použití této techniky, které zanechává Kubrickovy otisky viditelné u Apollo v celém fotografickém a videomateriálu NASA.

Co je projekce na předním plátně?

Kubrick tento proces nevynalezl, ale není pochyb, že ho zdokonalil. Projekce na předním plátně je filmové zařízení, které umožňuje, aby byly scény promítány za herce, také se zdá, v kameře, že se herci pohybují v prostředí poskytovaném projekcí na přední plátno.

Tento proces se hodil, když společnost 3M vymyslela materiál zvaný scotchlite. Byl to materiál pro filmové plátno, který se skládal ze stovek tisíc malých skleněných korálků, asi 0,4 mm širokých. Tyto korálky byly vysoce odrazivé. V procesu projekce na přední plátno je plátno scotchlite umístěno na pozadí studia. Rovina kamerových čoček a plátna scotchlite musí být od sebe přesně 90 stupňů. Projektor promítá scénu na plátno scotchlite přes zrcadlo a světlo prochází rozdělovačem paprsků, který přesměruje světlo na kameru. Herec musí stát před plátnem scotchlite, aby to vypadalo, že je „uvnitř“ projekce.

pokračování na osud.cz

související článek zde na myslichvostu - naciste-na-mesici-konspirace-jez-nespi

Žádné komentáře:

Okomentovat