Aktuální zajímavé zprávy a odkazy

Rozvovor NWOO s Messenjah

Před nedávnem muzikant jménem Messenjah pokřtil svojí novou desku Bojuj dál. Bylo to v Cross Clubu, 28.2.2014. Těsně před koncertem jsme udělali tenhle rozhovor. Video se moc nepovedlo (hlavně teda zvukově), tak jsme to raději přepsali. Tak si můžete počíst o tom jak to vidí Meseenjah.



R Jak se představíš?
M Jo, takže já jsem Jiří, jinak se mi říká taky Messenjah a dělám Reggae, jsem MC, objíždím kluby po český republice a zpívám v podstatě a předávám message.

R Jak ses k tomu dostal, že jsi začal zpívat?
M Já zpívám celej život v podstatě, muzika mě provází od dětství, nějáký sbory, soutěže, pičovinky a tak dál, různý bigbandy a pokusy o bluesový kapely a jiný věci, tak to něják rostlo až se to vykrystalizovalo k Reggae.

R Co děláš jinýho než že koncertuješ. Máš nějákou práci?
M Já jsem byl ještě před asi týdnem, možná ještě teďka sem oficiálně student, ale nějak se mi nepovedlo úplně ukončit studium úspěšně.

R A co jsi studoval?
M Studoval jsem víc škol, ale ta kterou sem teďka aktuálně nedokončil, tak to byl peďák, společenský vědy, angličtina, pak jsem studoval ještě sociologii.

R Čím si budeš v budoucnu vydělávat?
M Hele zatim mě muzika uživí, tak uvidíme jak to půjde dál, kdyby to takhle nemělo bejt, tak si myslim, že to takhle není.
Životní poslání nějáký mám na svým prvním místě a jestli to bude poslání učitele, nebo poslání učitele v klubu, tak to už máš v podstatě jedno, já si myslim, že i ten učitel v klubu může mít ve finále větší dopad, než ten, kterej dostane děti na jednu hodinu za tejden třeba, nebo na dvě hodiny za tejden.

R Ty jsi teď vlastně udělal první album.
M Jo je to tak, nebyl jsem na to sám.

R Jmenuje se to Bojuj dál, o čem to je?
M Je to o vnitřním boji, zaprvé o vnitřním boji , kdy člověk se musí vždycky vyrovnávat sám se sebou, že musí bojovat a růst, jakoby život je zkouška podle mýho, ve který je třeba bojovat dál a učit se a zároveň to má i takovej vnější podtext, že je to v podstatě odkaz na kapelu Looptroop Rockers. To je švédská rapová kapela, která vydala svoje asi první debutový album, který se jmenuje Struggle continues, v překladu „Boj pokračuje“. To je takovej volnej překlad „bojuj dál“ a já sem jim i tim trošku chtěl vzdát hold a zároveň je to moje pilotní pecka z toho alba a odkazuje to taky na to, že lidi, který tu hudbu poslouchaj se někdy můžou cítit samotný, protože ne zrovna dvakrát moc lidí má nějákej podobnej názor a můžou se cejtit někdy ve svym okolí osamělí se svym názorem a je to taková výzva a posílení pro ně, aby ve svym boji nepřestávali, protože ta cesta, která neni úplně po proudu je často namáhavější než ta, která je po proudu.

R No na to navazuje další otázka. Jak vidíš dneska ten šoubyznys, jako ty jiný kapely, ty slavný, superstar a podobný? Jak to vnímáš? Protože tvoje texty pro nás, jakoby pro NWOO jsou dost zajímavý, jsou v podstatě o politice, už to není jenom prostě takový reggéčko ...
M Jo je to dost konkrétní, určitě. Jak se dívám celkově na šoubyznys? Já si myslím, že je to takový napůl, zčásti si lidi najdou co chtěj a zčásti si lidi najdou co je jim předkládáno a jsou jakoby tlačeni nějákým způsobem penězma a myslim si, že je docela dost lidí co poslouchá alternativní muziku, projevuje se to asi na poslouchanosti rádií, který pořád jakoby cpou do lidí to samý. Ne moc lidí to už dneska poslouchá, u nás už to médium celkem vyšumělo, když se podíváš do Británie, tam si každej poslouchá rádio a má k tomu důvod, protože tam jsou žánrový rádia, prostě nepotřebuješ si ani koupit cédo a je prostě prestižnější bejt tam na rádioshow daleko víc než u nás a je škoda, že to tady tím směrem upadlo, ale taky si nemyslím, že by se to dalo tim komerčním směrem nějakým způsobem úplně zlomit, naopak čím víc tady bude předkládáno jenom komerční hudba, tak tím líp pro nás, tím víc lidí si půjde hledat alternativu.

R Už si se někdy slyšel v nějákym rádiu nebo někde ?
M Asi jo, možná nějáký Rádio 1, možná nějáký rádio Express, Ostravo Opavu hrálo spousta slezskejch rádií, Kiss Morava a tak. Slyšel jsem se někdy v rádiu a dokonce jsme tam dělali i rozhovor v rádiu Kiss Morava, byl sice rychle ukončenej potom co jsme tam zaběhli do politiky trochu. To je právě velký komerční rádio, který v podstatě ani nevědělo koho si zve a to jako bylo zajímavý.

R Tak s náma to pořádně rozeberem.
M Jo můžem, můžem.

R Kam na to chodíš? Na tyhlety informace a texty k těm písničkám?
M Jak řikám, já sem studoval sociologii a vlastě tam vězí ten hlavní základ, samozřejmě ty věci mě zajímaly něják dřív už na gymplu a pak teda sociologie a Jan Keller, kterej je super analytik a sociolog. Kdy prostě už jenom neserfuješ po internetu a nehledáš si ty fakta, pseudofakta, který sou často smíchaný.

R Takže tě navedla vysoká škola v podstatě na takovou alternativu?
M Ale tak já jsem vždycky věděl, není to o vysoký škole jako takový, ale je to o nějakejch věrohodnejch zdrojích. Třeba Kellera jsem nečetl kvůli vysoký škole, i když jsem na něj třeba dělal bakalářku. Ale stejně si myslim, že člověk se může vzdělávat i sám bez vysoký školy, nebo si myslim, že by sem k tomu dospěl i ke Kellerovi znova, snad doufám i bez toho. Když člověk hledá tak často najde a říkám, že je zajímavý, když si člověk opravdu sedne a rozebere si fakta, který jsou nezvratný a historicky podložený.

R Ověřuješ si to třeba na nějákých stránkách? Alternativní média?
M Tak ten Jan Keller píše normálně, to je univerzitní profesor, píše normálně knihy, který jsou na akademický úrovni, to znamená, že ti poskytne veškerý zdroje, pokud operuje s nějákýma číslama, tak ti vždycky uvede zdroj, odkud ty čísla jsou, z jaký statistiky, oficiální zdorje a tak dál. Pokud někoho cituje tak to uvede, prostě to jsou akademický práce, který maj vědeckou hodnotu a jsou těžko zpochybnitelný a tím pádem na tom se snažím stavět. Jsou věci, který jsou těžko zpochybnitelný, třeba, že bohatnou bohatý, to tak prostě je a je to fakt. A je to teda jenom o tom jak si vyhraníš, kolik procent bohatých bohatne a jakou rychlostí . Ale chudý chudnou a bohantou bohatý prostě to je pravda a třeba tady to vyčteš ze sociologickejch knich, který ti to podložej vědeckejma faktama.

R Takže správnej zdroj?
M Je důležitý asi mít nějákej ověřenej zdroj, abys nezklouznul k nějákejm fabulacím a zároveň k nějáký citový angažovanosti, která tě může dovést do nějáký ideologický fáze, kde už nechceš slyšet nic jinýho a razíš si nějákou jinou svojí myšlenku, kterou dneska v době internetu si můžeš lehko ověřovat jenom to co jakoby chceš si ověřit. Nebo takhle, ověříš si všechno pokud najdeš, nebo pravděpodobně najdeš fakta nebo najdeš stránky, který budou hovořit úplně naopak o 180 stupňů než jiný stránky. Tím pádem se může stát, že si vytvoříš nějákou bublinu, ve který žiješ a furt si to potvrzuješ, pořád se všichni navzájem plácaj po zádech nějáký komunity. Prostě to se může stát a pak je dobrý mít nějákej ucelenější rozhled.

R Co lidi kolem tebe, považuje tě nekdo za blázna?
M Asi ne..

R Souhlasí s tebou ?
M Nemusej se mnou všichni souhlasit a rozhodně jsem přístupnej jakékoliv debatě. A myslim si, že za blázna mě má jen ten kdo se mnou nikdy nijak moc nemluvil. Já sem kriticky uvažující člověk, kterej si za svejma názorama stojí jenom do tý chvíle dokud mu je někdo jiným platným argumentem nevyvrátí

R Takže třeba ostatní kluci v kapele, muzikanti souhlasej s textama?
M V podstatě já sem samostatnej MC, který si píše svoje texty a vlastně stojí sám za sebou, takže se nedá říct, že bych měl nějákou kapelu. Tak se asi často se stává to, že člověk vysílá nějáký vibrace do okolí a lidi, který jsou na podobný vlně naladění, tak se shlukujou a vyhledávaj se navzájem, což se mi díky Bohu stalo, ale nemyslim si, že máme vždy do puntíku stejnej názor na věc obecně, na všechno.

R Máš nějákou oblíbenou konspirační teorii?
M Konspirační? Já bych se tomu termínu docela bránil, jakoby konspirační, já si myslím, že jsou prostě jenom hypotézy, který nejsou ověřený a to jsou ty teorie konspirační někdy teda. Konspirační teorie to je jenom spojení toho, že nějáký spiknutí ještě za tím. Myslím, že jsou hypotézy, které se dají ověřit a spousta může spadat do nějáký takovýhle pseudokategorie.

R Jestli tě třeba nic nenapadá, tak my jsme se několikrát zabývali akcema za pravdu o 11.září. Co ty si o tom myslíš?
M Jo to je rozhodně zajímavé...

R To je taková teorie spiknutí.
M Jojo, já jsem slyšel, že spousta absolvovanejch architektů , nějáký tisíce, že v Americe podáváj jiné verze. Já nejsem právě studovanej architekt , ale je to rozhodně zajímavej pád budov, kterej se asi nikdy nestal a nenašel jsem na internetu nebo kdekoliv jinde, že by budovy takovýmhle způsobem padaly. Samozřejmě byl to taky docela nestandartní způsob poškození, takže se může stát lecos, ale rozhodně nevěřim něják vyhraněně ani jedný z teorií. Ale spíš 11. září má být přelom v americký zahraniční politice, ale tam spíš bych sledoval kontinuálně tu americkou zahraniční politiku zpetně a do budoucna a zjistíš, že sice to je nějaký geografický posun někam jinam, ale že ta politika je vlastně stejná celou dobu, že to je invazivní politika, v podstatě imperialistická politika, která se nějákym způsobem úplně nezměnila. Takže ani bych na to 11.září neklad takovej důraz, kterej na to spousta lidí třeba klade, i kdyby to byla a i kdyby to nebyla pravda, jakože je to nějákej inside job, tak stejně myslim, že v americe se daj najít jiný příklady, kdy v historii použily taktiku ať už „false flag“ takzvaného útoku nebo právě něco jako inside job. Nevim teďka konkrétně, abych taky historicky neplácal, ale rozhodně se to dá dohledat a ověřit.

R Vlastně od toho 11.září oni přitvrdili, vyhlásili tady ten boj proti terorismu.
M Tam spíš myslim, že je to důležitej přelom na jejich vnitropolitický úrovni a že tam je ten cíl větší než v zahraniční politice, na kterou se klade většinou důraz, tam si spíš myslim, že je tam daleko větší cíl na vnitropolitický úrovni. Ale nejsem na to nějákej velkej odborník a myslim, že jenom asi čas nám může ukázat, jak se tam i tady v čechách věci mají, to je asi na američanech jak si to tam...

R Četl si někdy Orwella 1984?
M Jojo to sem četl v nějákejch 15ti letech určitě.

R Nezdá se ti, že už jako tak v tom trošku žijem?
M Tak spíš by sem měl ten pocit v době studený války větší třeba, tady sice nebyly tři ty mocnosti, byly dvě, možná že čína, ale tam spíš bych měl ten pocit větší. Momentálně to k tomu může směřovat, ale ještě ten pocit úplně nemám .

R Myslíš, že je to zachranitelný, že nemá cenu propadat nějákýmu pesimismu?
M Myslim, že je to zachranitelný, kdybych sem si nemyslel, že to je zachranitelný, tak bych nedělal co dělám. Si myslim, že doba je poměrně rychlá.

R Tak z těch tvejch songů to vypadá, jako že burcuješ lidi k tomu, aby přestali bejt pasivní a začali se zajímat.
M Je to tak. Samozřejmě že je to hodně o tom, že všechno to co se kolem nás děje, že nesměřuje správným směrem a že to je na nás, aby jsme to zastavili . Protože lidi, který mlčej, tak v podstatě souhlasej s tim co se děje a na jejich masovym mlčení se staví ta legitimita toho co se děje.

R Takže takový to jako ocejchování toho, že když chceš bejt třeba pozitivní, tak se vůbec nezabejvat politikou, nechodit na demostrace, zabejvat se třeba jenom nějákou zdravou výživou a žitím v lese.
M Nene, to je sice hezký a já si myslim, že tady tím se sice dal zachránit svět, kdysi pár tisíc let zpátky. To byli mniši a bosí, to se dalo, kdyby se to tady tím směrem ubíralo, tak se to třeba nemuselo vůbec řešit, ale dneska už nám to nepomůže si jít sednout do lesa, tvářit se, že se to tady všechno kolem neděje, to nám asi nepomůže. Jako pomůže to třeba individuálnímu člověku v jeho jáství v jeho egu, ale nemůže to nikdy pomoct celku. Takže já si myslim, že je čas bejt pozitivní pro lidi, bejt pozitivní v nějákym kreativním slova smyslu, v alternativním slova smyslu. Určitě mám rád lidi, který sou alternativní, a který si do toho lesa jdou sednout, ale byl bych rád, kdyby v tom lese třeba za pár let zjistili, že je třeba s tim něco udělat, aby jim prostě ten les někdo neskoupil pod nohama a nepostavil nad nima most, dálnici.

R A jak jsi to vyřešil u těhle voleb, který teďka byly?
M U parlamentních?

R U parlamentních no, byl jsi volit? Koho si volil?
M Byl jsem volit, ale asi jako veřejně vystupující člověk bych neměl řikat koho jsem volil. Nebo neměl... nechci říkat.

R Co říkáš na referendum, ať už celostátní nebo místní?
M Já sem naprosto pro, já sem zastáncem přímý demokracie, co nejpřímější, v nějáký formě, která sice ještě asi není vyvinutá, ale měli bysme se tím určitě zabejvat. Proto jsem taky studoval to co jsem studoval, abych byl třeba někdy erudovanej dostatečně na to, aby sem do toho moh nějákym způsobem mluvit. Nezkoušel jsem, neměl jsem představu, že to bude moje místo, ale pravděpodobně moje místo je zatím tady probouzet ty lidi. Tu alternativu bych rád podpořil nějákou , nebo si rozumnou přečet, nebo rád bych nějákou rozumnou třeba, nevím, něco k tomu řekl, připoměl, ale necejtim se na to abych to sestavil úplně a řekl, jasný tady prostě pojďte a bude to takhle. A já si myslim, že je to stejně věcí toho demokratickýho procesu, že ty lidi si nad tím musí sednout všichni a nemůže taky přijít jeden a říct já sem teda nejchytřejší a takhle jsem to vymyslel. Spíš se to musí trochu ubírat nějákou třeba historickou praxí. Teďka jsem slyšel, že jak byly ve španělsku ty protesty protievropský a protiškrtový, tak tam se už dělá alternativa nějákejch sněmů, který po vzoru řecký demokracie, nějáký setiny po stovkách myslim a ty dál zase delegovaly nahoru a nahoru. Musí se to vymyslet všechno, samozřejmě jsem pro momentálně asi nejaktuálnější prosadit nějákou formu odvolání politiků, referendem. Nebo prostě přímý odvolání politiků, pravděpodobně teda referendem.

R Nejseš třeba zklamanej, nebo jak dopadly podle tebe volby tady v čechách?
M Jo tak já sem říkám pořád optimista, no mohly se tam dostat některý jiný strany, který sem doufal, že se tam dostanou. Ale jsem optimista a myslím, že to co se bude dít třeba teďka s Babišem bude lehce prokouknutelný a že ty lidi to uviděj a chápeš, čím víc lidi budou vidět, že je to v prdeli, tak víc půjdou po těch alternativách, protože čim jakoby se to bude tvářit jo je to špatný, ale my to něják dáme dokupy, zvolte jinou velkou stranu, tak tim ty lidi budou furt v tom kruhu stranický mafiánský demokracie. R Není to takový smutný, že ty lidi musej jako padnou na dno aby viděli, že se něco španýho děje? M Nevim no, jestli je to smutný, ale je to historicky asi tak, bohužel. Doufejme, že jsme na dostatečným dnu, aby to nemuselo jít snad ještě níž . Doufám, že nebude potřeba nějáká radikálnější cesta.

R My ti každopádně fandíme, protože ty tvoje texty, tvoje hudba ty lidi nabíjí daleko víc než prostě nějáký články, přednášky. Lidi mají rády hudbu...
M Jo snažim se, přesně tadyto byl ten záměr, prostě že bych moh zkusit napsat knížku za pár let, ale jako kdo by jí četl? Moje cílová skupina jsou mladý lidí, který maj šanci něco změnit a který jsou otevřený hlavy a jsou přístupný alternativnímu nějákýmu myšlení a vědí prostě, nebo maj intuici ještě nezanedbanou a vědí, že to prostě takhle něják nejde dál. Tak si myslim, že ty bych nezasáh jen tak , takhle jako sem je doufám aspoň trošičku zasáh teďka a prostě plán je to dělat dál a určitě bejt i konkrétnější, jako vem si že ty texty už jsou jako hodně kontroverzní, ale já si myslim, že se dá jít daleko dál a že se dá nabízet daleko víc alternativ. Pořád ještě hodně kritizuju, a rád bych se do budoucna snažil nabízet ty alternativy a jít tou pozitivní cestou, která nejenom říká, to je špatně, já mám tady bebí, ale která chce taky něco poskytnout.

R Takže půlku písničky říct jak je to špatně a v druhý půlce říct jak by se to mělo dělat?
M Ne samozřejmě tak vždycky to musí mít nějákou zábavnou formu a nikdy to neni takhle nalajnovaný, že bych si vzal přednášku a snažil se jí nacpat do písničky, do první sloky dáme prostě tady traktát. Takhle to nejde, dělám to spíš pocitově než rozumem a často se tam samozřejmě dostanou nějáký hlubší myšlenky, ale často taky úplně ne a to si myslim, že je taky dobře.

R Slyšel si někdy o chemtrails?
M Slyšel sem o chemtrails.

R Co ty na to? Lítaj tam a práškujou nás?
M Myslim, že nepráškujou konkrétně nás, protože by tady v tom taky žili a to mi do toho trošku nesedí. Ale asi se to děje a myslim, že i je přiznaný nějáký geoinženýrství, který samozřejmě může mít i nějákej vliv na lidský zdraví a tak, ale nemyslim si, že zasáhnout lidský zdraví je primární cíl tady toho.

R Takže spíš uprava počasí za nějáký dalším účelem.
M Těžko říct, jako já sám nepozoruju na našem nebi, že by to bylo nějáký jiný než před lety, ale věřim tomu, že to jinde může bejt, nebo že to je i u nás, to může. Nevěřim dnešnim pohlavárům natolik, abych řekl s jistotou, že tadyto se nemůže nikdy stát. To zas ne samozřejmě. Ale nemám k tomu žádný relevantější informace, než takový že američani přiznali nějáký geoinženýrství a jsou i studie a nějáký insideři, který mluví o tom, že je to úprava počasí tím stříbranem a podobnýma věcma. Nejsem ani klimatolog ani chemik,je to asi zajímavy, a bylo by dobrý ten spad změřit a donést někam , prostě mít něco v ruce, protože jinak se to dělat nedá.

R Ve svejch textech často zmiňuješ konopí. Jak to s tim bude? Kdy myslíš, že to zlegalizujou u nás, ve světě, kdy konečně tu rostlinu, která tady je od přírody nechaj na pokoji?
M Tak pro mě poměrně nečekaně se to podařilo v Coloradu legalizovat, ve Washingtonu a ještě nevim kde přesně, ale v americe asi ve dvou ve třech státech už je rekreační užívání legální a já si myslim, že to je ta cesta. Tam se stalo to, že ten stát jako takovej šel proti federálnímu zákonu a že ty lidi zespoda si vychovali prostě přes generaci pravděpodobně v tom Coloradu, kde se pěstuje už dlouho, si vychovali prostě svoje představitele, lidi který jsou přístupný, lidi, který věděj, že všechno to není lusknutím prstu, který potom viděj, že je to všechno v pořádku, a že se to takhle dá. Měli nejdřív pro lékařský účely legální a protože pak každýho najednou bolely záda, tak zjistili, že to asi nemá cenu to takhle úplně řešit a zlegalizovaly úplně. Myslim si, že je to rozumná cesta, ačkoliv se jim snažil samozřejmě federální zákon a federální vláda zabraňovat v tadytom, tak to je pro mě ještě trošku taky signál toho, že to není úplně ztracený, že prostě pořád maj lidi něják slovo a že třeba to je jenom jako hození nějákýho drobáku žebrákovi, ale já si myslim, že to je signál toho, že ty lidi můžou pořád ještě něco zmoct a že to pude. Netroufám si říct nakolik se to tady u nás něják posune, ale třeba dýl než si myslíme, třeba dřív.

R Já sem si chvíli myslel, že už je to na dobrý cestě, a pak najednou zátah na growshopy.
M Jo tak to je asi zase nějákej byznys tam za tím je pravděpodobně. Je to záhadně ve stejný době, growshop slavil 14 let v tý době kdy ho vlastně zavírali v podstatě a říkat, že tady 14 let něco fungovalo a voni to neviděli a najednou zjistili, že to je vlastně propagace toxikománie, tak to je poměrně jako legrační a že se to děje v podstatě ve stejnej čas jako nám jde legální konopí do lékáren. A vlastně už před rokem vyšel článek nějákýho holandskýho člověka, kterej tady zastupoval firmu na dodávání ganjy do lékáren a říkal, že vlastně u nás to nemá cenu – „podívejte se na ně na ty čechy, tady každá babka si to vypěstuje a oni jako o to nemaj zájem“ Tak si myslim, že tady to je jako trochu vstříc těm dodavatelům, aby ukázali, že jim ten byznys třeba i něják pošlape, aby si to ty lidi nekupovali, aby si každej nemohl koupit návod jak vypěstovat. Je to poměrně směšný v dnešní době internetu, kdy informace a všechno v podstatě zvlášť je legální, a tím spojením a prodáváním v jednom kamennym obchodě, kterej stejně prodá naprostej zlomek co jiní na internetu.

R Jsou to takový absurdity.
M Si myslim, že to je zase nějákej krátkodobej boj mezi nějákejma skupinama, kterej vyšumí.

R Ještě teď když jsme u toho boje, taková aktuální otázka, co říkáš na to co se děje teďka na ukrajině?
M No tak do toho sem neměl ještě poměrně čas úplně vplout, protože jsem natáčel tu desku a hodně jsme na tom pracovali a děje se to taky poměrně v poslední době, ale smrdí to no, co si budem povídat. Jako že je to boj mezi západem a východem to je jasný. Že studená válka neskončila je taky jasný, že rusáci zase něják posouvali flotilu, já nevim jestli je tohle ještě aktuální, tadyto se pořád ještě něják řeší.

R No zavání to zase nějákou barevnou revolucí.
M Je to takový zajímavý. Ale tak jako ve finále revoluce dobrý, ale musí se to udržet v nějákejch legálních mantinelech. Lidi maj právo svrhnout svoje představitele, pokud si nemyslej, že hájej demokratický hodnoty a že hájej hodnoty většiny, na to maj ty lidi právo. Nemaj právo to dělat násilně, to zaprvý, nebo minimálně potom je to velice problematický s tim, co z takovýhle revoluce vzejde a nemaj legitimitu hnedka sestavovat vládu, musej se vyhlásit volby a nemůže se říct, tak tady máme novou vládu, tralala a to, že tomu zatleská Obama nebo Kerry nebo kdokoliv z EU neni prostě legální způsob jak sestavovat vládu, jak mít legitimní zastupitele. To je asi jediný co bych k tomu řek, nejsem zastáncem asi Janukovyčova režimu, ale ani nejsem zastáncem násilnejch revolucí .

R Takže takový to ahinsá - nenásilí. Ale do ulic se musí vyjít.
M Myslm, že tím se dá řešit daleko víc, ale do ulic se musí vyjít a musí se tam asi i trochu trpět, ale mohlo se tam trpět asi i daleko míň, kdyby ty lidi nepoužívali násilí, tak asi nebude tak vyhroceně používat násilí ani ta druhá strana , to je potom těžký jak rozslišit kdy kdo co první. Já ne, to on začal a na těch nenásilnejch revolucích je dobrý, že se dá jednoduše ukazovat kdo začal, protože když ti seděj lidi na náměstí a do nich kopou policajsti tak je to daleko jednodušší, než když jsou kukláči pomalovaný nacistickejma symbolama a s bejsbolkama a flambometama tam pálej policisty, jako to je potom těžký, jak se dá na takovouhle "demonstraci" odpovídat.

R Jakej máš vzkaz pro naše čtenáře, pro naše fanoušky a pro tvoje fanoušky? Kromě toho o čem zpíváš v svých písničkách.
M Jasně, no obecně je to stejný, je to o tom aby lidi bojovali dál za pravdu, kterou cejtěj, že je správně a aby nestali v stínu něčeho a nenechávali se omezovat nějákejma vnějšíma faktorama, který často tlačej a působej a jednou bude líp, protože čím víc nás bude, tím větší budeme mít klid kolem nás a já si myslim, že je nás poměrně už dost. Někteří lidi jsou třeba pesimističtější v tomhle, kdyby všichni lidi , který se cejtěj nějákým způsobem probuzený vstali najednou, tak si myslim, že mezi těma sedícíma bysme se nejenom na dálku viděli, ale že by bylo poměrně dost těch lidí. Tak si myslim, že by trocha pozitivity neuškodila každýmu. Mě taky. Vždycky člověk se někdy cejtí trochu dole a je mu potřeba dodat nějákou pozitivní energii. Je dobrý si jí navzájem dodávat, každej jí nebudeme mít vždycky, ale když jí bude mít každej aspoň chvíli.


1 komentář:

  1. Takže cenzura jo? Další šiřitel dobra, co je zároveň demagog. Tak se tu měj.... sám... se svou pravdou...

    Jo, a nezapomeň to rychle smazat!

    OdpovědětVymazat